You Will Never Walk Alone...(",)

SELAGI ALLAH DI HATIMU, SETIAP MASALAH ITU BUKANLAH BEBANAN TETAPI MERUPAKAN UJIAN DAN TARBIYAH DARINYA..... REMEMBER ALLAH S.W.T ALWAYS, AND YOU WILL NEVER WALK ALONE...


Hafiz & 'Asyikin...=)

Daisypath Anniversary tickers

laskar pelangi....sang pemimpi....edensor....
pengarangnya....AndRea HirATa


ni adalah buku2 yang sangat aku suka....bagi aku sangatlah best citernya..penuh motivation....dan penuh dengan lawak2 yang sangat menyedarkan aku tentang betapa bertuahnya aku berada di Malaysia...

paling aku suka antara 3 buah buku ni mestilah laskar pelangi..tapi yang dua lagi tu pun best jugak..huhu..kesimpulannya ketiga2nya best cuma suka aku terlebih skit kat buku laskar pelangi tu sebab tu buku first yang aku baca......

buku ni adalah cerita benar pasal penulisnya..andrea hirata.....
camana kehidupan dia darik kecik sampailah berjaya abiskan master....citer tentang kawan2 dia yang 10 org yang dipanggil anggota laskar pelangi..semua citer ni berlaku kat pulau belitong dan pastinya kebanyakannya tempat adalah di indonesia kecuali bagi buku endensor yang citerkan pengembaraan tukang tulis buku ni mengembara ke eropah waktu dia sambung master......

aku sangat mengesyorkan kawan2 semua tuk baca buku ni sebab hampa semua akan lebih menghargai kehidupan bila hampa baca buku ni...klu kita rasa susah ada lagi orang yang lebih susah darik kita...buku ni bukannya nak buat kita bersedih tapi nak mengajar kita erti kehidupan dan lebih menghargai kehidupan serta kepentingan sahabat dalam meniupkan semangat2 waktu kita sedang belajar mendaki puncak harapan dan kejayaan.......

bacalah wei.klu hampa rasa tak best gtau aku sebab setakat ni belum ada orang yang aku promote suh baca buku ni kata tak best..tapi stat baca dari laskar pelangi dulu, then klu interested ngan citer tu baru beli sambungannya sang pemimpi dan edensor....dan aku agak yakin yang hampa akan beli buku seterusnya bila dah baca laskar pelangi.....

MEMBACA JAMBATAN ILMU....=)

2 comments:

wahhh.....adikku dah aderr blog..boleh la pinjam buku...sehebat khalid gibran...di bawah lindungan kaabah HAMKA

salam...oh ini buku yang akak cite tu ye...

anyway, keep it up on delivering dakwah by writing... sometimes, words can be mightier than actions, pen can be mightier than swords..

ALLAH sayusahhiluna...