You Will Never Walk Alone...(",)

SELAGI ALLAH DI HATIMU, SETIAP MASALAH ITU BUKANLAH BEBANAN TETAPI MERUPAKAN UJIAN DAN TARBIYAH DARINYA..... REMEMBER ALLAH S.W.T ALWAYS, AND YOU WILL NEVER WALK ALONE...


Hafiz & 'Asyikin...=)

Daisypath Anniversary tickers

Laskar Pelangi The Movie
(darik novel feveret aku...Laskar Pelangi)
assalamualaikum...

citer ni memang membuatkan aku sangat teruja tuk tengok..tapi lambat lagiklah aku akan dapat tengok sebabnya kat indonesia pun 25 september ni baru nak kuaq kat wayang...tapi aku akan bersabaq...hehe...aku tengok trailer pun dah macam best, tapi aku tak nak letak high expectation sangat sebab nanti takut keciwa plak bila tak menarik sangat macam filem ayat2 cinta....novel memang best tapi bila jadik movie agak kureng bagi aku....huhu...alangkah baguihnya kalau penerbit filem malaysia ramai yang buat filem2 yang memang boleh bawak kesan dalam kehidupan masyarakat kita...
.
.
Iran bagi aku memang pandai buat filem pasai kisah hidup rakyat ni..filem "Children of Heaven" (klu aku tak silap memang darik Iranlah...klu salah tolong betuikan) memang menginsafkan betul tentang erti kehidupan bagi orang2 yang kadang2 agak kurang berkemampuan darik segi material...citer pasai sepasang kasut yang dikongsi oleh dua orang adik beradik tapi cukup aku berasa sangat bersyukur dengan segala apa yang aku ada sekarang....erm, klu di Malaysia, filem2 dia bagi aku kadang2 memang tak bagi banyak sangat makna sebabnya lebih kepada hiburan...ops sori terkutuk tapi tu juz pendapat aku yang tak expert pun tentang filem...tapi alangkah baiknya jika setiap filem yang dihasilkan tu mampu tuk mengajak kita mengingati DIA dan bukan sekadar tuk hiburan semata2.....
.
.
huhu..tapi aku pun tengok gak filem afdlin shauki sebabnya aku suka kalau dia berlakon...kawan2 pun pelik klu tengok aku dok gelak ja, padahal kadang2 tu tak daklah lawak sangat, tapi entahlah, afdlin memang best...=) bukan semua orang boleh buat orang ketawa, anugerah Allah jugak tuk dia sebabnya dia ada sense of humor yang sangat menceriakan aku bila tengok dia berlakon...dia berlakon iklan petronas pun aku suka, dalam dok sedih tu pun still aku nampak humor kat dalam diri dia....lagipun setiap orang ada kelebihan masing2...
ni plak adalah link tuk tengok trailer laskar pelangi tu....
.
.
erm, dok citer pasai filem, tak sedaq plak kita skang dah masuk 15 Ramadhan...huhu..cepat betui masa berlalu..tapi aku rasa belum ada banyak perubahan pun dekat diri aku sepanjang 15 hari yang berlalu ni...rasa ralat betui dengan diri sendiri....buat kawan2 yang len, kejarlah betui2 10 malam terakhir tu, sebab tahun depan untung nasib kita belum tahu lagik camana....(peringatan tuk diri sendirik jugak)...apa2pun berusahalah tuk yang terbaik bagi diri sendirik...
"try our very best, and let Allah complete the rest"
.
.
so, tu jerlah entry tuk kali ni...tetiba ja citer pasai filem...tak penah pun aku sangat teringin nak tengok citer2 ni tapi Laskar Pelangi ni memang buat aku teringin sangat nak tengok....
.
.
tambah skit lagik...hehe...ost from laskar pelangi the movie...
.
Lirik Laskar Pelangi (Nidji, Ost. Laskar Pelangi):
......................................................
mungkin adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya
.
laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa
.
menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
.
selamanya…
.
cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita
.
laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi
.
menarilah dan terus tertawa
walau dunia takseindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
.
selamanya…
.
dan ni ada skit lagik aku amik plak darik lagu baru fareast duet ngan inteam tajuk explorasi..tapi still cerita pasai pelangi....really meaningful aku rasa..tapi pandai2lah kita tafsir sendiri sebab manusia ni macam2 dan depend macam mana kita mengambil iktibar atas apa yang berlaku...
.
"Bukan mudah, melukis pelangi di langit yang tertinggi,
tanpa hadir gerimis dan sinar mentari"
.
Selamat menunaikan ibadah di bulan penuh barakah ini...

1 comments:

salam,
haah cite children of heaven tajuknye..touching cite tuh..memang banyak pengajaran..meaningfull sungguh!
nanti nak pi tgk cite laskar pelangi tu, ajak la aku ye ;p